Yeni Konu Gönder  Yeni Yorum Gönder 
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modifiye Bitüm Nedir?
Yazar Konu
METİN
Yönetici
*******

Yorum Sayısı: 438
Üyelik Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı: 8
Teşekkürler: 26
85 Mesajına, 120 Teşekkür edildi.

Yorum: #1
Modifiye Bitüm Nedir?
Modifiye Bitüm Yollarda Kalıcı deformasyon ( Tekerlek İzi ) Termal çatlamalar ve agreganın bağlayıcıda ayrılması gibi bozulmaları önlemek amacı ile yapılan bir asfalt türüdür. Günümüzde Üstyapı imalatlarında özelliklede son yıllarda ülkemizde kullanım alanı genişletilmiş son projelerde sözleşme şartlarına eklenerek kullanılmaya başlanmıştır..

Bitümün modifiyesi 50-70 penetrasyonlu bitüme %3-%7 oranlarında yol taşıma gücünü arttırmak gayesi ile KRATON (SBS) , LATEX (SIVI-KATI) gibi Polimer Katkılar katılarak oluşturlur..

Modifiye bütüm üretilmesinde Göl Asfaltları, Kaya Asfaltları , Termoplastik polimer gibi katkı maddeleri kullanılır..

SBS ve diğer Modifiye edici katkı maddeleri ile yapılan Modifiye Bitüm Üç boyutlu ağ yapısı ve elastik kauçuk adacıkları ile mikro çatlakları hapseder, büyüyüp yayılmasını önler. Ağır trafik yükü ve sıcaklık farkının fazla olduğu yollarda modifiye bütümlü asfaltlar kullanılır.

Modifiye Bitüm seçiminde : İklim şartları ve bitümlü kaplamanın tipine bağlı olarak belirlenir.Her bölgenin iklim şartına göre misalen Marmara bölgesi için TİP 3 kullanılır..

Modifiye Bitüm uzun süre kullanılmaz ise bozulmaz kısa süreli (1-2 Haftalık ) durumlarda 130-140 C de karışım , düşük devirli karıştırcı ile devamlı karıştırılabilir ve homojen tutulur, daha uzun süreli depolanmalarda ise karışım soğutulur ve saklanır..

Modifiye Bitüm Şartnamesi:


PENETRASYON MİN : 40 C
YUMUŞAMA NOKTASI MİN : 60-70 C
PARLAMA NOKTASI MİN : 200 C
ÖZGÜL AĞIRLIK : 1,0 - 1,1
DÜKTELİTE MİN : 80 C
ELASTİK GERİ DÖNME MİN : 50 C

olacak şekilde hazırlanmalıdır..

Modifiye Bitüm ile yapılan asfalt kaplamalarda serme ve sıkıştırma işlemine çok dikkat edilmelidir.. Sıcaklığın her bir SBS yüzdesi için 5 C (derece) arttırılması gerekmektedir. Serme ve sıkıştrma işlemi yapılırken soğumaya izin verilmeden asfaltın bitirilmesine dikkat edilmedir..

Modifiye asfalt plentlerde Min : 180 C (derece) de karışımı yapılmalı.
Yolda Serim sıcaklığı : 170 - 180 C (derece) arasında olmalı.
Tandem Silindir sayısı iki katına çıkarlmalı.
Pönamatik (lastik tekerlekli) silindir kullanılmamalı.
Karışım sıcaklığı 135-145 C (derece) altına düşmeden sıkıştırma işlemi bitmiş olmalıdır..


Ek Dosya-(lar) Ekran Görüntüleri
   
(Bu konu en son: 12-28-2010 Tarihinde, Saat: 12:47 PM düzenlenmiştir. Düzenleyen: METİN.)
12-28-2010 12:44 PM
Web Sitesini Ziyaret Et Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
alpersendur
Laborant
*

Yorum Sayısı: 3
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Rep Puanı: 0
Teşekkürler: 0
0 Mesajına, 0 Teşekkür edildi.

Yorum: #2
RE: Modifiye Bitüm Nedir?
verdiğiniz bilgi için teşekkürler anacak bir sorum var verdiğiniz Özgül ağırlık hangi sıcaklık aralığında geçerli yada şöyle sorıyım sıcaklıkla bağlantılı düzeltme katsayısı yada 180 derecedeki polimer modifiye bitüm özgül ağırlığı hakkında bilginiz varsa yardımcı olurmusunuz
07-08-2011 10:10 AM
Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
METİN
Yönetici
*******

Yorum Sayısı: 438
Üyelik Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı: 8
Teşekkürler: 26
85 Mesajına, 120 Teşekkür edildi.

Yorum: #3
RE: Modifiye Bitüm Nedir?
Modifiye bitüm de Özgül ağılık 1,0 - 1,1 arasında şartnamede verilen değerdir.. Özgül ağılık değeri bu kriterler arasında olmalıdır. Bu hem Pba değerinde hemde diğer kriterlerde misalen Dt , Gef değerlerinde önemli bir kriterdir.. Düzeltme Katsayısa gelince eğer kullandığınız malzeme de filler oranınınız yüksek ise düzeltme uygularsınız..
07-08-2011 11:42 AM
Web Sitesini Ziyaret Et Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
kayhan
inşaat teknikeri
**

Yorum Sayısı: 29
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Rep Puanı: 2
Teşekkürler: 0
4 Mesajına, 5 Teşekkür edildi.

Yorum: #4
RE: Modifiye Bitüm Nedir?
metın bey paylasım ıcın oncelıkle tesekur ederım.
yalnız modıfıye bıtım yolda serım sıcaklıgı 170-180 ve sıkıstırma 1325-145 de bıtırme de sıkıntı lar var.
öncelıkle 135-145 de sıkıstırma işlemı tamamlanamamakta ve 170-180 sıcaklıkta sureklı kaymalar ve catlamalar olmakta .
uretıcı fırmalar (kraton için ) sıcaklık konusunda bu tur ıfadeler kullanıyolar ama uretım sonrası sıkıntıları goruncede sıcaklıgın dusurulmesı gerektıgını kabul edıyorlar ( kraton satıs bayı serkan kara)
07-08-2011 06:10 PM
Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
METİN
Yönetici
*******

Yorum Sayısı: 438
Üyelik Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı: 8
Teşekkürler: 26
85 Mesajına, 120 Teşekkür edildi.

Yorum: #5
RE: Modifiye Bitüm Nedir?
Kayhan Modifiye Bitüm ile yapılan imalatlarda Yolda Serim sıcaklığı : 170 - 180 C (derece) arasında olmalı. Plent çıkış sıcaklığı 180 C de çıkarılmalı yanlız modifiye edilen bitüm de önemlidir. Bitümün reolojik yapısına dikkat etmek gerekir .. Kimi Bitümler istenilen modifiye işlemini vermeyebilir. Mesala Batman Bitümü 5-6-7 kere değirmenden geçtikten sonra modifiye olabiliyor.. Burda Bitümün vizkozitesi + penetraston değerlerine bakmalı..

Tüpraş - Kırıkkale bitümleri daha iyi işleme özelliğine sahip bulunduğunuz bölgede kullanılan bitüm 50-70 mi 70-100 mü bilemiyorum tabi ama modifiye işlemi sırasında sıcaklık faktörü göz önünde bulurulmalı tabiki genelde satıcı firmalar bu konuda kraton miktarını ve sıcaklığını söylerler .. Diğer bir husus da kaymalar ve çatlamalar dan bahsetmişsin eğer modifiye bitüm Şartnamede ki bölge koşullarına göre yapılırsa bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum ..

Tabiki Kraton miktarını da şu an bilemiyorum genelde %3 ile %7 arasında katılarak bütüm modifiye edilir.. eğer bütüm hala modifiye edilemiyorsa bütümde bir sorun var demektir.. Ayrıca filler miktarınada dikkat etmek gerekir .. Filler miktarı veya ara agrega miktarın fazla ise yolda kaymalara ve çatlamalara sebeb olur.. Agreganın filler miktarına dikkat etmek gerekir...
07-09-2011 08:26 AM
Web Sitesini Ziyaret Et Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
kayhan
inşaat teknikeri
**

Yorum Sayısı: 29
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Rep Puanı: 2
Teşekkürler: 0
4 Mesajına, 5 Teşekkür edildi.

Yorum: #6
RE: Modifiye Bitüm Nedir?
bılındıgı gıbı genelde 50-70 penatrasyonlu bıtumler daha cok kullanılan bıtumdur.batman bıtumunun ıse kratan la modıfıye edılememektedır. modıfıye edılemedıgınden (yumsama-vs sartlar saglanamammaktadır) daha farklı modıfıye edıcılerle denemeler halen yapılmakta ama kesın bır sonucada varılmıs degıl ..
yalnız kırıkkale ve ızmıt rafınerılerınden alınan 50-70 butum kraton un (d1101 ile) mdıfıye edıldıgınde bır sıkıntı yok modıfıye bıtum sartnamesını 4 pasta rahatlıkla saglamıstır. Butun sıkıntı plentten sonra gorulmekte 180 derecelık plent cıkısı tamam dogru ancak sıkıstırma ya baslama sıcaklıgı ve sıkıstırma bıtım sıcaklıgının ıstendıgı gıbı olmadıgı cok acık bır sekılde gorulmekte .(GOZLEMLERIM VE DENEYIMIM )
170-180 derece sıcaklıkta sılındırın gırmesıyle malzemenın kaydıgı 2- pasta lokal lokal kılcal catlakların olustugu bu olusan catlaklarında zor kapandıgı yada kapandıktan bır sure sonra tekrar acıldıgı gorulmustur.bu ugraslar sonunda 130-140 derecede sıkstırmanın bıtırılemıyecegı kesın.
Yapmıs oldugumuz calısma ve yasadıgımız sorunlar netıcesınde 155-160 derecelerde sılındıraj baslatarak 100-110 larda bıtırerek daha olumlu sonuclar elde edılmıstır ( uretıcı fırmayla gorusmelerdede desteklendıgı ve evet 170 180 lerdesıkıstırmaya baslanmaması 130-140 lardada bıtırılemıyecegı kabul etmıslerdır )
07-09-2011 06:48 PM
Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
Ramasfalt
Usta Laborant
**

Yorum Sayısı: 15
Üyelik Tarihi: Feb 2011
Rep Puanı: 2
Teşekkürler: 0
1 Mesajına, 1 Teşekkür edildi.

Yorum: #7
RE: Modifiye Bitüm Nedir?
Aslında metin beyin verdiği aralıklar doğru ama baz bitümün özelliklerinede bakmak gerekli. Kayhan beye sormak istediğim soru şu sıkıştırma asfalt erken sertleştiği içinmi yoksa gereğinden fazla yumuşadığı içinmi bu tür problemler oluşuyor. ?
Birde aslında çok önemli bir konu olan nokta şu
Diyarbakır rafinerisinden alınan bitümün parafin değerine bakıldımı ?
Eğer bu değer standartın üzerindeyse bitümde bir yumuşama meydana gelir ve söylediğiniz sıkıntılar ortaya çıkabilir.
Bahsettiğiniz modifiye asfaltları sıkıştırılmasında bazı katkılarla bu sorunların önüne geçilebilinir.
Örneğin modifiye asfaltın sıkıştırılması uygun katkılarla 125 -130 derecelere cekılebilinir.
Yani bu sıcaklıkta asfaltın vizkozitesi degıstırılerek istenilen değer yakalanır.
07-25-2011 09:10 PM
Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder  Yeni Yorum Gönder 


  • Paylaş
  • Konuyu Yazdır
  • Arkadaşına Gönder
  • Konuya Abone Ol
Hızlı Menü: