Artan trafik yükü ve araç sayısı asfalt yol kaplamalarının daha hızlı bozulmasına sebep olmaktadır. Günümüzde asfalt yol üstyapı kaplamalarında başta SBS olmak üzere değişik modifiye edici katkı maddeleri kullanılmaktadır.
Bitüm ve Bitümlü Sıcak Karışımlar (BSK) modifiye edilerek yol üstyapılarının tekerlek izi oturması, agrega soyulması, ondülasyon, düşük sıcaklık çatlakları vb. olumsuzluklara karşı dirençli olmaları amaçlanmaktadır.
Modifiye edici katkı maddeleri bitümlü bağlayıcı ve karışımların davranışlarının iyileştirilmesi amacıyla kullanılır.
Polimer Modifiye Bitümlü (PMB) karışımlarda en yaygın olarak kullanılan katkı maddesi Stiren-Butadien-Stiren (SBS) elastomeridir.
Tekerlek izi oluşumunda bütün modifiye katkılı karışımların geleneksel karışımlara göre üstün performans sağladığı görülmektedir.
Bitümün SBS ile homojen bir şekilde karışması için SBS'i öğüterek bitümle karıştıran, değirmen denen bir yüksek devirli öğütücü (high shear mixer) tesisi gereklidir. Bitüm ve SBS değirmenden geçirilmeden tamamen homojen bir şekilde karışmaz.
SBS bitüme önceden katılarak, karıştırma yüksek sıcaklıklarda, özel modifiye bitüm değirmeni tesisinde gerçekleştirilir.
Karayolu uygulamalarında SBS bitüme, bitümün ağırlıkça yüzdesi olarak, %4 ila %5 arasında karıştırılabilir. Bu karışım esasen fiziksel bir karışım olup SBS ve bitüm arasında kimyasal bağ oluşmaz, yani depolama stabilitesi düşüktür.
Kimyasal bağ oluşturmak için "Çapraz Bağ Katkıları" kullanmak gereklidir.