Yeni Konu Gönder  Yeni Yorum Gönder 
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bitümlü Temel Tabakası
Yazar Konu
METİN
Yönetici
*******

Yorum Sayısı: 445
Üyelik Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı: 8
Teşekkürler: 28
87 Mesajına, 124 Teşekkür edildi.

Yorum: #1
Bitümlü Temel Tabakası
Bitümlü Temel tabakası PMT (Plentmiks Temel ) tabakasından sonra serilen asfalt kaplamadır.. Bitümlü Temel gradasyon olarak Dmax 38mm agregadan oluşur.. Tabiki Gradasyon özellikleri konkasör kırımına göre değişir..

Normal şartlarda Kullanılan Agrega Dmax'ı Şu şekildedir.

1- 19-38 mm
2- 12-19 mm
3- 5-12 mm
4- 0-5 mm


Eğer dizayn aşamasında dizaynı kendiniz yapıyorsanız agregaların fiziksel özelliklerine göre yukarıda verilen mm değerleri değişebilir.. örneğin 0-5 mm ince malzemeyi 0-7 mm yapabilirsiniz..

Bitümlü Temel Tabakası yolun taşıma tabakasıdır.. Kullanılan Bitüm ve agrega ne kadar sıhhatli olursa yolun taşıma gücü de o kadar artmış olur.. Günümüz yollarında B.Temel takası Karayollarının vermiş olduğu Dingil yükü miktarına göre hesaplanarak kalınlığı belirlenir.. Genelde 10-16 cm arasında değişir.. Bu değişkenlik Trafik yüküne göre hesaplanır...

Ağır Trafik Şartlarının elverdiği yollarda B.Temel Tabakasının kalınlığını arttırmak daha mantıklıdır.. Yolun Taşıma gücünü artırmış opt.Bütüm ile de bağlayıcılığını arttırmış oluruz.

01-16-2011 12:11 PM
Web Sitesini Ziyaret Et Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
 Teşekkür Edenler: LiVoRa
Yeni Konu Gönder  Yeni Yorum Gönder 


Bu Konudaki Yorumlar
Bitümlü Temel Tabakası - METİN - 01-16-2011 12:11 PM

  • Paylaş
  • Konuyu Yazdır
  • Arkadaşına Gönder
  • Konuya Abone Ol
Hızlı Menü: