Yol Araştırma Teknisyenlerinin Buluştuğu Nokta
Bitümlü Temel Tabakası - Baskı Önizleme

+- Yol Araştırma Teknisyenlerinin Buluştuğu Nokta (http://arastirmateknisyenleri.com/forum)
+-- Forum: Yol Kategorileri (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Asfalt Kaplama İşleri (/forumdisplay.php?fid=6)
+---- Forum: Bitümlü Temel (/forumdisplay.php?fid=33)
+---- Konu Başlığı: Bitümlü Temel Tabakası (/showthread.php?tid=10)



Bitümlü Temel Tabakası - METİN - 01-16-2011 12:11 PM

Bitümlü Temel tabakası PMT (Plentmiks Temel ) tabakasından sonra serilen asfalt kaplamadır.. Bitümlü Temel gradasyon olarak Dmax 38mm agregadan oluşur.. Tabiki Gradasyon özellikleri konkasör kırımına göre değişir..

Normal şartlarda Kullanılan Agrega Dmax'ı Şu şekildedir.

1- 19-38 mm
2- 12-19 mm
3- 5-12 mm
4- 0-5 mm


Eğer dizayn aşamasında dizaynı kendiniz yapıyorsanız agregaların fiziksel özelliklerine göre yukarıda verilen mm değerleri değişebilir.. örneğin 0-5 mm ince malzemeyi 0-7 mm yapabilirsiniz..

Bitümlü Temel Tabakası yolun taşıma tabakasıdır.. Kullanılan Bitüm ve agrega ne kadar sıhhatli olursa yolun taşıma gücü de o kadar artmış olur.. Günümüz yollarında B.Temel takası Karayollarının vermiş olduğu Dingil yükü miktarına göre hesaplanarak kalınlığı belirlenir.. Genelde 10-16 cm arasında değişir.. Bu değişkenlik Trafik yüküne göre hesaplanır...

Ağır Trafik Şartlarının elverdiği yollarda B.Temel Tabakasının kalınlığını arttırmak daha mantıklıdır.. Yolun Taşıma gücünü artırmış opt.Bütüm ile de bağlayıcılığını arttırmış oluruz.